vineri, 1 august 2014

Anxietate


A trecut multă vreme de când n-am mai postat pe blog, asta pentru că am decis să iau o pauză. Şi astăzi revin aşa ca în prima zi din august cu forţe noi şi idei pentru viitor.
A fost o perioadă ceva mai grea atât din punct de vedere al programului, cât şi din punct de vedere spiritual şi m-am deconectat de multe lucruri, am încercat să fac o "dezintoxicare" şi să nu mai stau pe internet să capăt o nouă perspectivă asupra ceea ce fac şi vreau să fac.

Şiii ajungând la titlul articolului: anxietate. Anxietatea este starea de nelinişte, de aşteptate încordată, însoţită de palpitaţii, jenă în respiraţie etc. În general această stare însoţeşte boli psihice, dar nu neapărat. Sunt foarte multe cazuri care nu sunt înregistrate ca anxietate pentru că nu se manifestă la o scară aşa de largă, cu toate acestea tot anxietate se numeşte. 
Multe persoane suferă de anxietate, dar cred că aşa e caracterul lor. Greşit. Anxietatea se poate controla destul de uşor odată ce ţi-ai dat seama. Eu ajungeam mereu într-un punct în care simţeam că nu o să am timp de nimic, că nu o să pot face nimic şi începeam să mă gândesc la consecinţe, ajungeam să fiu aşa de stresată că nu puteam să dorm noaptea, nu mai puteam să mă concentrez şi eram cu nervii întinşi la maxim. 
Cum mi-am dat seama ce se întâmplă cu mine? Urmăresc foarte mulţi vloggeri pe youtube şi am văzut  un material video, făcut de o tânără, avea cam 20-21 de ani, în care vorbea despre anxietate şi brusc mi-am dat seama că "problema" mea nu era atât de ieşită din comun. 
Ce am făcut ca să schimb ceva? Păi am început să îmi organizez aproape totul. Aşa că am un program de care mă ţin mai mult sau mai puţin. Nu trebuie neapărat să îl scrie, doar să îţi aminteşti de el. La sfârşitul zilei e bine să te gândeşti ce ai făcut şi ce nu. În plus încerc să îmi controlez emoţiile să nu mai exagerez fiecare situaţie. Ce am sesizat că ajută foarte mult este să ai mesele într-un anumit moment al zilei şi să consumi anumite alimente într-o cantitate moderată, pentru că din cauza anxietăţii poţi ajunge să mănânci prea mult sau prea puţin, de aici cele două extreme: obezitate şi anorexie.

Sfatul meu este să încercaţi să analizaţi puţin ceea ce vreţi să faceţi şi modul în care reacţionaţi pentru a diminua frica, încordarea. neliniştea şi toate lucrurile care le însoţesc.
La mine deja încep să se vadă îmbunătăţiri, din această cauză am şi decis să mă întorc pe blog, pentru că acum simt că pot să am un program şi oricât de multe lucruri aş avea de făcut o să încerc să le fac faţă. În trecut când aveam idei scriam multe articole şi până la sfârşitul unei săptămâni rămâneam fără şi urma o pauză şi îngrijorări şi mi-am dat seama că ce făceam greşit, întodeauna trebuie să existe o balanţă.

Pentru cei care trec printr-o fază asemănătoare nu uitaţi: gândiţi pozitiv, încercaţi să vă faceţi ordine în viaţă şi activitrăţi şi nu uitaţi să totul merge înainte chiar şi după ce am făcut o greşeală.

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes